Utolsó kommentek

Gozo blogja

Hát ez lenne az első blogom.

Naptár

27 28 29 30 31

2009.09.21. 08:06 Gozo67

Alpokalja

Tegnap a csodálatos kora őszi (vagy inkább nyárutói) időjárást kihasználva kirándultunk egyet Kőszegre és környékére a családdal.

Útunk először Kőszegre vezetett, ahol sétáltunk egyet a belvárosban. A séta végén a Hősök kapujához értünk. Ebben az épületben található egy kisebb kilátó, ahonnan rá lehet látni a várra is és egy a céhek működését bemutató kiállítás, amit feltétlenül érdemes megtekinteni.  Ezután megnéztük a kőszegi várat. Sajnos a vár nincs túl jó állapotban, így a nem éppen olcsó belépő nem a legjobb "befektetés". Az épületegyüttes otthont ad egy helytörténeti kiállításnak és lehet íjászkodni is (persze csak jó magyar forint ellenében).

A kőszegi séta után elautóztunk a Kőszeg feletti hegyekben található Kincs pihenőig és innen gyalogosan közelítettük meg a jobbra induló úton a Hétforrást. A gyaloglás körülbelül 1 órás út, melynek hossza kb 2,5 km. Sajnos ez nem minden honfitársunknak sikerül, mivel sokan semmibe veszik, hogy a táj természetvédelmi terület és tilos autóval behajtani ide. Ők úgy gondolják, hogy az egyébként aszfaltozott úton is megközelíthető forrásig autóval jutnak el. Ezek után gondolom az ismerősöknek lelkendezve újságolják, hogy milyen szép tájat láttak (az autó ablakából...) és milyen jót túráztak.

Csodálatosan szép területen található a forrás, melynek kristálytiszta víze felüdülést jelent a túrázó számára. A nagyvárosi levegőhöz szokott tüdőnk is megtelt a friss és tiszta levegővel. A forrás közelében romos volt határőrségi épületek találhatók. Talán megérné felújítani és turistaszállót létesíteni itt.  Visszaérkezve a Kincs pihenőhöz a másik, a baloldali úton haladva jutunk el az Óház-tetői kilátóhoz.

Érdemes a 30 perces, mintegy 1,5 kilométeres sétát megtenni, mert páratlan kilátás nyílik elénk a magaslatról az egész tájra. Tiszta időben kivehető a Fertő tó, a Somló vagy az Alpok havas csúcsai, de Kőszegre és környékére is tökéletes kilátást nyújt az épület, amely az Árpád korban itt állott kőszegi felsővár helyén épült.

Útunk ezután Velembe vezetett, ahol először a népművészeti alkotótelepen található földbunkert kerestük fel. Ez a hely arról híres, hogy 1944 végén ide menekült a Szálasi-kormány és itt rejtették el ideiglenesen a Szent Koronát. Az itt található kőépületben tartották az utolsó országgyűlést a háború befejezése előtt. Velem fölött található a Szent Vid kápolna, amely szintén gyalogosan közelíthető meg. Mi már nem vállaltuk be ezt a túrát. Inkább megkerestük a Kőszegszerdahely és Velem között található, mai is működőképes vízi malmot. Sajnos a malom egész nyáron és ezen a hétvégén is zárva volt, így nem láthattuk közelebbről. Viszont az út másik oldalán felfedeztük Novákfalvát, amely egy üdülőfalu, melyet Amerikából hazatért honfitársunk, Novák Tamás építtetett. Az üdülőfalu méltó helye a magyarság emlékeit megőrízni kívánó hazafiaknak. A terület mintegy hat hektáron fekszik és nem csak az ott vendégeskedők látogathatják. Szívesen látják a csak oda betévedő turistákat is. Érdemes körbenézni és megtekinteni a történelmi Magyarországnak emléket állító látnivalókat.

A nap végén kellemesen elfáradva, de élményekben gazdagon értünk haza. Ismét megállapítottuk, hogy Magyarország telis-tele van szebbnél-szebb helyekkel.

2 komment

Címkék: velem kőszeg szent korona hétforrás óház tető novákfalva

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

siz · http://siz.hu 2009.09.22. 12:57:22

Irigyellek, hogy ilyen szép helyekre eljuttok! Nekünk sajnos mindig van valami egyéb program, nem érünk rá kirándulni... :(

Gozo67 · http://gozo.blog.hu 2009.09.22. 20:51:36

Mióta sikerült a sulival leszámolnom egyfolytában a nejemnek tett ígéreteket kell beváltanom.
Ez is közé tartozott...
Nálunk sem könnyű időt találni rá, de hidd el megéri. Kiválasztotok egy jó kis hétvégi célpontot és a neten található infókból felkészültök. Próbáljátok ki, ennyi lazítás szerintem Neked is jár.