Utolsó kommentek

Gozo blogja

Hát ez lenne az első blogom.

Naptár

27 28 29 30 31

2010.08.12. 18:30 Gozo67

Pihenés Dalmáciában

Az elmúlt hetet Horvátországban, közelebbről Dalmáciában töltöttük a családdal. Gyönyörű vidék, magas sziklás hegységekkel, csodás tengerparttal és igazi kék tengerrel. A szállásunk a Makarska riviérán volt egy kisebb településen, Zivogoscéban.

A Makarska riviéra Split és Dubrovnik között terül el a Dalmát tengerparton. Itt egy kis halászfalu Zivogosce, ahol 460 polgár él. Van egy kemping, sok-sok apartmanház és egy szálloda. Mi ebben a szállodában , a Hotel Nimfában nyaraltunk.

A szállodai szoba elég kényelmes volt, bár hármunknak nem volt túl nagy. No, de mi inkább a tengerparton voltunk vagy kirándultunk. Az ellátás is jó volt. A svéd asztalos reggeli, ebéd és vacsora mellett korlátlan italfogyasztás állt rendelkezésünkre. Nem mintha vedeltünk volna, mert ingyen volt. Ami kicsit problémás volt az a parkolás. Sajnos az egész tengerparton nehéz a parkolás és ez alól Zivogosce és a hotel sem volt kivétel. A 277 szobához jó ha 100 parkoló áll rendelkezésre, így vadászni kell az üres parkolóhelyet. A szállodától alig 20 méterre van a tengerpart, de a meredek hegyoldal miatt 98 lépcsőn lehet megközelíteni. Ezt naponta legalább háromszor kell megmászni, így aktív a pihenés is. A tenger kristálytiszta, búvárkodásunk során apróbb halakat láttunk, de kagylót azt nem sokat. A víz kellemes volt a mediterrán napsütésben.

A vízparti lazítást két kirándulással törtük meg. Ellátogattunk Dubrovnikba, ahol megtekintettük a világörökség részét képező óvárost és a várfalat. Gyönyörű, mediterrán hangulatú, ódon városrészt ismertünk meg.

Második kirándulásunk Splitbe vezetett. Itt a legfőbb látnivaló Diocletianus palotája. Csodálatos épségben maradt fenn az ókori építmény. Az óváros kis árnyas utcácskáiban élvezetes a séta.

Hazaúton a Krka vízesést ejtettük útba. A Skradin kisváros mellett, a Krka folyón található vízeséshez hajóval juthatunk el. Sajnos az idő rövidsége miatt nem tudtunk hosszabb sétát tenni a nemzeti parkban, így csak a vízesésben gyönyöködtünk.

Emlékezetes élményekkel gazdagodtunk nyaralásunk során.

Szólj hozzá!

Címkék: horvátország dalmácia zivogosce hotel nimfa

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.