Utolsó kommentek

Gozo blogja

Hát ez lenne az első blogom.

Naptár

27 28 29 30 31

2010.05.31. 17:09 Gozo67

Bécsi kirándulás

Tegnap  a családdal elmentünk egy bécsi kirándulásra. Utazási irodán keresztül, buszos túrát választottunk, mert így rengeteg információhoz juthat hozzá az ember.

A napot reggel a Hundertwasser házaknál kezdtük. Érdekes építményeket hozott össze az öreg. Fő elve az volt, hogy kerülje a derékszögeket, a párhuzamosokat és a színvilág elég színes legyen. Elmondható, hogy sikerült is neki.

Ezután egy buszos körutazást tettük először Bécs legmodernebb negyedében, majd az ódon belvárosban. Bécsben volt eszük a város lakóinak és csak ebbe az új részbe engedtek felhőkarcolókat, toronyházakat felépíteni, így is védik a rengeteg szépen felújított öreg palotát, házat. Elmentünk a 252 méter magas TV toronyhoz is, amelynek tetejéből ki lehet ugranni egy kötéllel a lábadon (bunji jumping). Mit ne mondjak, még akkor sem tudnék onnan kiugrani ha fizetnének, nem hogy még én fizessek érte (nem ingyen van). Ebben a negyedben találhatók az ENSZ bécsi irodáinak otthont adó székházak is.

A modern városrész után körbejártuk az autóbusszal a Ringet, amely mentén számtalan ódon, történelmi jelentőségű épület áll. Ami a legszembetűnőbb, hogy mennyire jó állapotban vannak. Folyamatosan újítják fel őket, nem hagyják, hogy olyan állapotba kerüljenek, hogy már nehezen és nagy anyagi áldozatok árán lehessen csak felújítani őket. Elhaladtunk a Hofburg és a Belvedere mellett is.  Ebéd után egy gyalogos sétát tettünk az idegenvezetővel a Hofburgban. Elsétáltunk egészen a Stephans Kirche-ig, amely a magyar néphiedelemmel ellentétben nem I. István királyunkról kapta a nevét. Csodálatos épület, tele faragásokkal. Ami még szembetűnő az a rengeteg emlékmű és szobor, melyek őrzik az osztrák nép történelmét. Többek között a leghíresebb császsárok és hadvezéek szobrai láthatók, de megtalálhatók a híres zeneszerzők, írók, költők szobrai is a tereken, parkokban. A teljesség igénye nélkül láthattuk Mária Terézia, II József, Lipót, Mozart, Ifjabb Johann Strauss, Goethe és Schiller szobrát. Ami nagy meglepetés volt, az a szovjet hősi halottak emlékműve. Bécs központjában tökéletesen rendben tartva ott áll az ismeretlen szovjet katona emlékműve. Az osztrákok 1955-ben államszerződésben vállalták, a szovjet csapatok kivonása ellenében, hogy gondozni fogják ezt az egy szovjet emlékművet. a többit lebonthatták. És mivel szavatartó nép az osztrák, így rendebn is tartják az emlékművet. Bárcsak nekünk is lett volna lehetőségünk abban az időben ilyen jó üzletet kötni a nagy orosz testvérrel!

Délután, a buszos túra után Schönbrunnba látogattunk el. A barokk stílusú kastélyt  jelenlegi formájában Mária Terézia építtette nyári rezidenciának. Télen a Hofburgban laktak az osztrák uralkodók, míg nyáron Schönbrunnban. Egy évben kétszer az 1200 fős udvartartás költözött a két palota között. Nem kis logisztikai feladat lehetett...

A csodálatos kert megtekintésével kezdtük a látogatást. Található itt labirintus, állatkert a híres Neptun szökőkút és a Gloriette a kastéllyal szemben lévő domb tetején. Sajnos csak rövid idő állt rendelkezésre a sétára, mert pontos időre fogadják a csoportokat a kastélyban. Évával megállapodtunk, hogy ide visszajövünk egy egész napos kirándulásra, amikor csak a parkot és az ott található dolgokat keressük fel.

Az egy órás kellemes séta után a csoport bejutott a kastély 1400 helysége közül látogatható 40 helységbe. Láthattuk Ferenc József dolgozószobáját, fogadószobáját, pihenőszobáját. az ágyat, amelyben 1916-ban meghalt. Ferenc József egész életét végig kísérte a palota, hiszen it is született és itt töltötte a legtöbb időt életében. Felesége, Sziszi is kedvelte a nyári rezidenciát. A korahű berendezésű helységek között az általa használt szobákat is meglátogattuk. Természetesen Mária Teréziáról és családjáról (16 gyermeke született a császárnénak) is sok emlék, szoba található az épületben.

Kissé elfáradva, de rengeteg szép emlékkel indultunk haza az esti órákban Bécsből. Ide tényleg vissza kell menni, hogy még többet láthassunk a csodálatos Bécsből.

Szólj hozzá!

Címkék: bécs schönbrunn habsburgok

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.